Classic Frozen Strawberry Margarita

Ik heb gister bij Peter en Angie de lekkerste cocktail ‘ever’ op. Met aardbeien, dat klinkt ook zo fijn onschuldig en gezond. En helemaal niet alsof er veel alcohol inzit.
Vanochtend kwam ik erachter dat dat laatste echt niet het geval was. Stond zelfs even op het punt om het recept te verbranden, maar toch maar niet veel te lekker. Zal wat meer discipline moeten opbrengen.
Omdat ik er niet uitkom om fluid ounces om te rekenen naar cc. geef ik het in eenheden weer. 1 fluid ounce zou volgens de omrekensite 2 cl zijn. Dan zou je 4 cl tequila nodig hebben en dat kan niet, dan had ik niet zo’n kater gehad . Ik weet het alleen niet precies met de aardbeien hoeveel het dan moet zijn. (Angie als je dit leest help pls.)

Ingrediëntencos-8-strawberry-basil-margarita-mdn-99232126

  • 1,5 deel tequila
  • 0,5 deel triple sec
  • 1 deel citroensap
  • 1 cup ijsklontjes
  • 1/4 cup aardbeien (kan uit de diepvries)
  • Suiker naar smaak
  • Suiker en citroen om het randje van het glas te besuikeren

Bereiding

  • De aardbeien , tequila, triple sec, ijsklontjes in een blender doen tot het ijs fijn is.
  • De rand van het glas met citroen insmeren, suiker op een bord verdelen en de rand van het glas hierin deppen
  • Inschenken en LANGZAAM opdrinken (dat is best moeilijk)
Bron: allrecipes.com
Afbeelding | Dit bericht werd geplaatst in hapjes&snacks en getagged met . Maak dit favoriet permalink.