Visovenschotel, vrij naar Jamie Oliver

Danielle Sambeek, een collega van de GGD gaf me dit recept. Zij had het zelf al aangepast door een aantal ingrediënten weg te laten*. Ik volg haar voorbeeld, want ik vindt het anders gewoon te veel. Ik heb een keer het ei erbij gedaan, maar dat vond ik niet voor herhaling vatbaar. De aardappel heb ik nog nooit toegevoegd, ik serveer die er liever los bij.
De hoeveelheden weet ik eigenlijk niet uit mijn hoofd, dus dat moet je maar op het oog/naar smaak doen, bij mij lukt het altijd.

Benodigdheden

  • Victoriabaars (of vergelijkbare vis)
  • Spinazie
  • Wortel
  • Ui
  • Slagroom
  • Gerapte kaas
  • Mosterd
  •  Gekookt ei
  • Aardappelschijfjes
  • Peper zout

Bereiding

  • De wortel in kleine blokjes snijden en de ui snipperen
  • Beiden fruiten in olijfolie
  • Slagroom, mosterd en geraspte kaas erbij doen. Een beetje geraspte kaas achterhouden.
  • De (diepvries)spinazie koken of opwarmen en uit laten lekken
  • Ei en aardappels gaar koken*
  • In de ingevette  ovenschaal laag voor laag: vis- saus met wortel en ui, spinazie, (aardappelschijfjes en ei) Kaas.
  • Schaal afdekken met aluminiumfolie
  • In een voorverwarmde oven op 200 graden 3/4 uur. (laatste 10 minuten de aluminiumfolie verwijderen)
Afbeelding | Dit bericht werd geplaatst in hoofdgerechten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.