Vispotje

Jaren geleden door Joseetje Hof gemaakt, ik heb het een beetje aangepast. Ik doe er een of twee lomboks bij (afhankelijk hoe scherp de lombok is) en verder nog wat boursin culinair en verse tuinkruiden. Ik heb mijn toevoegingen al bij de ingrediënten opgenomen*.  De gekookte mosselen doe ik er niet altijd in, ik vind ze vaak niet lekker als je ze kant en klaar gekookt koopt, en om ze zelf nou speciaal ervoor te gaan koken, gaat me te ver.

Benodigdheden

  • Olijfolie
  • Teentje knoflook
  • 1 lombok*
  • Peper en zout
  • 1/2 ui fijngesnipperd
  • 50 gram zalmfilet
  • 50 gram kabeljauw
  • 50 gram garnalen
  • 50 gram gekookte mosselen
  • half bakje champignons
  • 1 glas droge witte wijn
  • 1 dl slagroom
  • Verse dille
  • 2 -3 eetlepels boursin culinair tuinkruiden*
  • Verse tuinkruiden (wat er op voorraad is of in de tuin staat)*

Bereiding

  • Verwarm de olie en fruit hierin de ui, de lombok* en de knoflook
  • Voeg dan de vis erbij en bak het voorzichtig mee.
  • Voeg dan de in 4en gesneden champignons erbij en bak die even mee.
  • Doe de wijn room kruiden en boursin culinair* erbij en de garnalen en laat het tegen de kook aankomen.
  • Bind eventueel nog een beetje en strook er voor het serveren de dille overheen.

 

Afbeelding | Dit bericht werd geplaatst in hoofdgerechten, overig en getagged met . Maak dit favoriet permalink.