Goulashsoep van de mama

Dit recept staat ook al bij de hoofdgerechten, goulash, met de mededeling dat met een litertje water en twee bouillonblokjes erbij een heerlijke soep te maken is.
Omdat ik die soep de laatste tijd zo vaak maak, krijgt hij ook een eigen plekje bij de soepen.
20150207_110524Ik doe er altijd ook nog vermicelli bij. Die kook ik wel apart, anders heb je de kans dat hij te papperig wordt, zeker als je hem nogmaals opwarmt. De mama deed er altijd elleboogjesmacaroni in. Ik gebruik een soort vermicelli van de Turkse winkel, hiervan kook ik ook vaak een handje mee door de rijst (erg lekker)
Ik maak het altijd in een snelkookpan, dan is het in 3 kwartier klaar, in een andere pan duurt het gauw een uurtje of 2-3, zolang het vlees nodig heeft.

Benodigdheden (voor een liter soep)

  • 1 pond soepvlees
  • 1 paplepel mosterd
  • 2 tl sambal (of meer naar smaak)
  • 2-3 uien
  • 1 zakje milde paprikapoeder of 2 flinke eetlepels
  • een scheutje worchestershiresaus
  • laurierblaadje
  • 1 klein blikje tomatenpurree
  • 2 bouillonblokjes
  • Bakboter

Bereiding

  • De uien snipperen en aanbakken
  • Hier het vlees (in kleine stukjes) bij aanbakken
  • Alle kruiden mosterd sambal erbij doen
  • aanvullen met 1 liter water en 2 bouillonblokjes
  • Dan 3 kwartier in de snelkookpan (of zolang het nodig heeft om het vlees mals te laten worden in een gewone pan)
  • De vermicelli apart koken en naar smaak erbij doen bij opdienen.
Bron: de mama

 

 

Afbeelding | Dit bericht werd geplaatst in soep en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Goulashsoep van de mama

  1. Pingback: goulash van mama | iety's kookschriftje

Reacties zijn gesloten.