Doperwten broccoli soep met basilicum

Lekkere snelle soep, met een verrassende smaak. Recept komt van de site van chicks love food.
Een paar dingen gewijzigd, ik heb er meer erwtjes aan toegevoegd. En ik heb diepvrieserwten gebruikt, niet uit een glas, die vind ik vies. Je moet dan wel wat langer koken na het toevoegen van de erwten.
Ik gebruik ook liever creme fraiche dan griekse yoghurt.
De hele eetclub vond het lekker!
(ik heb het laatst gemaakt zonder de broccoli en met extra basilicum, dat is nog lekkerder)
 

Benodigdhedendoperweten broccolisoep

– een uitje, gesnipperd
– twee teentjes knoflook, fijngehakt
– een groente- of kruidenbouillonblokje
– ongeveer een broccoli, in kleine roosjes
– twee a drie flinke hand bevroren doperwtjes
– een handje verse basilicum, plus een beetje extra ter garnering
– twee eetlepels Griekse yoghurt of crème fraiche
– peper en zout
– olijfolie om in te bakken

Bereiding

– Verwarm wat olie in een soeppan en fruit hierin de ui en knoflook.
– Na een minuut of vijf voeg je het bouillonblokje en een halve liter water toe.
– Breng aan de kook. Zodra het water kookt voeg je de broccoli toe. Kook acht minuutjes.
– Doe dan de erwtjes erbij, kook nog een paar minuten en haal de pan van het vuur.
– Voeg de basilicum toe en mix met de staafmixer tot een fijne substantie.
– Roer er twee eetlepels Griekse yoghurt of crème fraiche  door en breng op smaak met flink wat zwarte peper en een beetje zout.
– Serveer met nog wat extra basilicum als garnering.

Bron: chicks love food
Afbeelding | Dit bericht werd geplaatst in soep en getagged met . Maak dit favoriet permalink.