Vis ovenschotel met kerriesaus

Weer een recept met Panga…..Tja ik weet nog steeds geen goede vervanger. Tilapia is een strontmond, met zalm is ook van alles mis , kabeljauw vind ik niet lekker en tarbot kan (wil) ik niet betalen.
Update: ik heb het recept afgelopen weken weer een paar keer gemaakt, en Saskia ook En een paar dingen zijn toch niet zo helder opgeschreven blijkt uit de om verduidelijking vragende whatsappjes en telefoontjes. Curry: ik heb zelf diverse soorten Indiaase curries. die combineer ik en afhankelijk van de te verwachten eters pas ik die aan. Ik heb een curry, die rechtstreeks uit India komt, maar die is superheet, dat trekt niet iedereen. Als ik diepvriesvis gebruik dan dep ik die als hij helemaal ontdooit is heel goed droog, anders wordt de saus soms wat te dun, door het vocht wat nog vrij komt.

Benodigdheden

  • 2 Prei
  • 2 Uien
  • Champignons (1 bakje per 3 filets)
  • Panga filet (1 pp)
  • Creme fraiche (1 bakje per 3 filets)
  • Curry en kerriepoeder naar smaak, maar best veel
  • Kaas geraspt, 2 ons ongeveer

Bereiding
Bak uien in ringen aan in boter met kerriepoeder.
Bedek hiermee de bodem van de ovenschaal.
Leg hierover heen de vis (eventueel voor gegaard in stoommandje)
Bak de preiringen, uien en champignons(in vieren gedeeld), doe hier de cremefraiche bij en naar smaak de curries en/of kerrie. en roer er ongeveer 1,5 ons kaas doorheen.
Giet de saus over de vis.
Verdeel er nog wat geraspte kaas overheen
In de oven op 200 graden. De duur is ervan afhankelijk of je de vis al hebt voorgegaard in een stoommandje (te koop voor een paar euro bij de Aziatische supermarkt op de Korvelseweg) Als de vis niet voorgegaard is dan moet hij ongeveer 40 minuten in de oven. Aluminiumfolie erover en die de laatste 10 minuten verwijderen.

Ik serveer het met rijst.

Afbeelding | Dit bericht werd geplaatst in hoofdgerechten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.