Thaise kip curry

In het algemeen vind ik Aziatische recepten het lekkerst. Dit recept heb ik van het blog van Mr Ooyer geleend. Ik doe er geen ananas in,  ik houd niet van fruit in mijn warme eten.
Ook neem ik nooit kokosmelk uit blik, maar altijd uit pak, aroy vind ik het beste merk (aziatische supermarkt Korvelseweg Tilburg)
Zorg als je van pedis houdt dat je een hete Thaise curry neemt.
Het is een lekker snel en recept.

Ingrediënten
– 2 ruime theelepels Thiase rode curry pasta
– 2 eetlepels sesamolie
– 400 gram kipfilet, in blokjes
– ruim 3 eetlepels bloem
– een verse en rijpe ananas, schoongemaakt en in blokjes
– 200 gram sugersnaps, schoongemaakt en in 3 stukken gesneden
– 2 zoete rode paprika’s in stukjes
– 3 lente-uitjes in ringetjes gesneden
– 8 blaadjes djeroek peroet
– 400 ml kokos melk uit een blik
– 1 theelepel suiker
– 3 eetlepels Thaise vissaus
– 2 eetlepels lichte sojasaus
– sap van 1 limoen
– zout

Bereiding:
Snijd alle ingrediënten in de gewenste grootte.
Meng in een kom de koskosmelk, het limoensap, de vis- en sojasaus en de suiker. Zet deze even opzij.
Meng in een tweede kom de kip en de bloem . “Kneed” de bebloemde stukjes kip goed met de handen door. Dit is essentieel om de kip fluweelzacht te maken. Met kneden neemt de kip ook veel meer bloem op dan zonder. Zet de kip na het bewerken ook even opzij.
Handen wassen na het snijden en mengen van de kip!!!
Verhit in een wok de sesamolie en bak daarin de rode curry pasta tot die geurt. Voeg het kokosmengsel toe, goed door elkaar roeren en een minuutje laten koken
Voeg de kip toe, breng weer aan de kook, laat 5 minuten sudderen en roer zo nu en dan even door.
Voeg nu groente voor groente toe: de suger snaps, de paprika en lente-uitjes, en tenslotte de ananas en djeroek peroet.

Afbeelding | Dit bericht werd geplaatst in hoofdgerechten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.